NORON-copy

هشدار دهنده ردیاب

ردیاب دزدگیر یک ابزار است که به وسیله‌ی هشدار های متعدد در شرایط مختلف، صاحب خودرو یا صاحب وسیله مجهز به GPS را از وقوع مشکلات آگاه می‌سازد. این هشدارها از طریق سنسورهای مختلفی فراهم می‌شوند که در ردیاب استفاده می‌شوند. سنسور ضربه، سنسور رطوبت، سنسور دما و سنسور شارژ باتری از جمله سنسورهایی هستند که وظیفه ارسال هشدار به صاحب دستگاه را بر عهده دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع هشدارهای دهنده دستگاه ردیاب بپردازیم. همراه ما باشید.

هشدار ردیاب خودرو نورون در ایران
آیا مایلید درمورد ردیاب ماشین نورون بیشتر بدانید؟

هشدار دهنده ردیاب چیست و چگونه کار می‌کند؟

ردیاب یا GPS Tracker یکی از ابزارهای کاربردی‌ترین است که با نصب آن در انواع مختلف خودروها یا مجهز کردن شخص یا وسیله به آن، می‌توان نظارت بیشتری بر عملکرد و وضعیت آن‌ها داشت. این ابزار نوین تنها برای ردیابی و موقعیت‌یابی طراحی نشده است، بلکه کاربردها و قابلیت‌های گوناگونی را به صاحب ردیاب ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها هشدار دادن در موقعیت‌های مختلف و اضطراری است.

این کار با استفاده از سنسورهای مختلفی انجام می‌شود که در ردیاب تعبیه شده‌اند و با تشخیص موقعیت غیرعادی، از طریق پیامک یا ارسال اعلان، خطر را به صاحب جی پی اس اعلام می‌کنند. این سنسورها ممکن است شامل سنسور موقعیت، سنسور دما، سنسور سوخت، سنسور رطوبت و … باشند. با دریافت اطلاعات غیرمنتظره، سنسورها هشدارهای لازم را ارسال می‌کنند تا اقدامات ضروری بلافاصله انجام شود.

ردیاب در چه صورتی هشدار می‌دهد؟

سیستم ردیاب یا GPS Tracker می‌تواند در شرایط مختلف و از راه دور با ارسال الارم‌های مختلف، شما را از وضعیت خودرو یا فردی که مجهز به ردیاب است، در موقعیت‌های مختلف آگاه کند. این هشدارها اغلب با دریافت اطلاعات از سنسورهای مختلفی که در ردیاب تعبیه شده‌اند، ارسال می‌شوند و به صاحب ردیاب از طریق پیامک یا ارسال اعلان اطلاع می‌دهند. برخی از موارد رایج که ردیاب هشدار می‌دهد، عبارتند از:

۱. ضربه‌زدن به خودرو توسط سارق
۲. باز شدن درب خودرو توسط سارق
۳. روشن شدن خودرو توسط سارق
۴. حرکت دادن خودرو توسط سارق
۵. خروج خودرو از محدوده جغرافیایی تعیین شده برای آن
۶. سرعت بالایی در رانندگی
۷. ضعف باتری ردیاب
۸. عبور فرد مجهز به ردیاب از محدوده حرکتی تعیین شده

این هشدارها از جانب ردیاب فرستاده می‌شوند و به شما امکان می‌دهند تا در صورت وقوع هر گونه حادثه یا مشکلی، به سرعت واکنش نشان دهید. همچنین، این ابزارها نه تنها برای ردیابی خودروها بلکه برای ردیابی اشیاء دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صورت گم شدن یا سرقت، اطلاعات لازم را ارائه می‌دهند.

نصب برنامه نورون

دانلود اپلیکیشن نورون کار بهترین ردیاب خودرو
دانلود اپلیکیشن نورون کار بهترین ردیاب خودرو

هشدار دهنده دستگاه ردیاب چند نوع است؟

همانطور که مشاهده می‌فرمایید، ردیاب‌ها قادرند در شرایط مختلف الارم‌های مورد نیاز را اعلام کنند. در اینجا به بررسی جزئی‌تر انواع هشدار دهنده‌های دستگاه ردیاب می‌پردازیم:

هشدار نسبت به موقعیت خودرو یا شخص

هشدار نسبت به موقعیت خودرو یا شخص یکی از اهمیت‌های بی‌نظیر ردیاب‌های جی‌پی‌اس است. این امکان به شما می‌دهد که با تعیین محدوده حرکتی، از خروج خودرو یا فرد مجهز به ردیاب از محدوده تعیین شده آگاه شوید. این کاربرد در زمان‌های مختلف و مواقع مختلف بسیار کارآمد است:

۱. زمانی که مدیریت ناوگان برای رانندگان مسیر مشخصی برای رسیدن به مقصد تعیین کرده است تا امنیت مسافران تامین شود؛ به عنوان مثال، سرویس مدارس و خودروهای حمل و نقل شهری و برون شهری از جمله خودروهایی هستند که از این ویژگی می‌توانند بهره‌مند شوند.

۲. زمانی که خودرو به سرقت رفته است و با خروج آن از محدوده حرکتی، صاحب خودرو بلافاصله متوجه خواهد شد.

۳. زمانی که فرد سالمند دچار اختلال حواس (مانند افراد مبتلا به آلزایمر) و یا کودکان از خانه خارج شده‌اند و از محدوده تعریف شده برای ردیاب خارج شده‌اند.

در هر یک از موارد بالا، ردیاب به سرعت پیامکی به شما ارسال می‌کند که موقعیت دقیق خودرو یا شخص را نشان می‌دهد.

هشدار نسبت به ضربه و شوک

هشدار نسبت به ضربه و شوک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب‌های جی‌پی‌اس است. اگرچه ردیاب‌ها به صورت کاملاً مخفی نصب می‌شوند، اما در صورتی که سارقین با گشتن خودرو متوجه وجود ردیاب شوند و بتوانند آن را جدا کنند، بلافاصله سنسور شوک عمل خواهد کرد و پیامکی مبنی بر جدا شدن ردیاب و وارد شدن ضربه به آن به شماره از پیش تعیین شده ارسال خواهد شد. این ویژگی مهم به شما امکان می‌دهد تا حتی در صورت جدا شدن ردیاب، در اسرع وقت متوجه وقوع حادثه شوید و برای اتخاذ اقدامات لازم به صورت فوری واکنش نشان دهید.

هشدار نسبت به تغییر دما و رطوبت

هشدار نسبت به تغییر دما و رطوبت یکی از ویژگی‌های حیاتی ردیاب‌هاست که برای حمل و نقل مواد غذایی حیاتی می‌باشد. ردیاب‌ها به عنوان یک ابزار پیشرفته، به شما این امکان را می‌دهند که تغییرات دما و رطوبت در خودروهای حمل مواد غذایی را نظارت کرده و هشدارهای لازم را در صورت وقوع تغییرات غیرمعمول، دریافت کنید.

این سیستم‌ها قابلیت تعریف حداقل و حداکثر دما و رطوبت را دارند. زمانی که دما یا رطوبت از این مقادیر بیرون رفت یا کاهش یافت، ردیاب هشداری را اعلام می‌کند تا از بروز مشکل جلوگیری شود. این امکان به مدیران ناوگان کمک می‌کند تا به سرعت واکنش نشان داده و اقدامات لازم برای حفظ سلامت مواد غذایی را انجام دهند، از این طریق می‌توان با اطمینان بیشتری به حمل و نقل این مواد حیاتی ادامه داد.

هشدار مصرف سوخت خودرو

هشدار مصرف سوخت خودرو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب‌های خودرو است که برای صنایع حمل و نقل و توزیع کالاها اهمیت ویژه‌ای دارد. سنسور سوخت، که یکی از قسمت‌های حیاتی ردیاب می‌باشد، به عنوان یکی از کاربردی‌ترین سنسورها برای اندازه‌گیری و کنترل میزان سوخت مصرفی وسیله نقلیه عمل می‌کند.

برای شرکت‌های حمل و نقل و توزیع کالا، کنترل دقیق میزان سوخت مصرفی خودروها بسیار حیاتی است. با نصب ردیاب و سنسور سوخت بر روی خودروها، می‌توان به صورت لحظه‌ای و در صورت افزایش مصرف غیرعادی سوخت، هشداری اعلام کرده تا مدیران ناوگان به سرعت واکنش نشان دهند. این اقدام به کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف بیش از حد سوخت کمک می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مدیریت موثرتری بر مصرف سوخت خودروهایشان داشته باشند.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای ویژه سنسور سوخت و نحوه صرفه‌جویی در مصرف سوخت با استفاده از ردیاب خودرو، می‌توانید مقاله “نحوه صرفه جویی در مصرف سوخت به کمک ردیاب خودرو” را مطالعه فرمایید.

هشدار در زمان اتمام شارژ باتری ردیاب

هشدار در زمان اتمام شارژ باتری ردیاب یکی از ویژگی‌های حیاتی و کاربردی در ردیاب‌های خودرو است، به ویژه در مدل‌های بدون سیم که از باتری برای عملکرد خود استفاده می‌کنند. اگر شارژ باتری ردیاب به اندازه کافی نباشد یا به طور غیرمنتظره تمام شود، ردیاب به شماره ای که از پیش تعریف شده است، بلافاصله یک پیامک ارسال می‌کند تا به شما اعلام کند که باتری به پایان رسیده است و نیاز به شارژ دارد.

این موضوع که ردیاب بدون سیم استفاده می‌کند یا به باتری خودرو متصل است، اهمیت زیادی دارد. حتی در مدل‌های سیمی، که به باتری خودرو متصل هستند، در صورت قطع باتری خودرو، ردیاب تا ۴۸ ساعت از باتری داخلی خود استفاده می‌کند و در صورت اتمام شارژ، به شما هشدار می‌دهد. این اقدامات مهم به شما اطمینان می‌دهد که همیشه میزان شارژ ردیاب‌های خودروتان را زیر نظر دارید و در صورت نیاز به مراقبت و شارژ دوباره آن‌ها اقدام می‌کنید.

نتیجه گیری

استفاده از ردیاب‌ها به عنوان ابزاری چند منظوره و دقیق، برای ایمنی و امنیت خودروها و دیگر وسایل ارزشمند شما امکان‌پذیر است. با انواع مختلف هشدارهایی که این دستگاه‌ها فراهم می‌کنند، اطمینان حاصل می‌شود که هرگونه تغییر در وضعیت آنها به شما اطلاع داده می‌شود. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات و ایجاد اصلاحات مورد نیاز، اقدام نمایید.

ردیاب نورون S350
یک سال بیمه رایگان و سیم کارت رایگان با نورون بهترین ردیاب خودرو در ایران

ما به عنوان تیم نورون، به مفهوم ارتقاء مستمر و پیشرفت تکنولوژی متعهد هستیم. با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت، به عنوان یک همراه قابل اعتماد در مسیر سفر شما ایستاده ایم. نورون بهترین ردیاب خودرو با ارتقاء روش های ردیابی و امکانات اضافی، همواره در تلاش است تا تجربه کاربری شما را به یک سطح جدید ارتقا دهد.

همچنین، افتخار داریم که به عنوان ارائه دهنده بهترین ردیاب خودرو در بازار، توانسته ایم اعتماد مشتریان خود را جلب کنیم. از تمامی مشتریانی که به نورون اعتماد کرده اند، سپاسگزاریم و به جامعه کاربری ما پیوسته و بهبودهای مستمر را در اختیار ما قرار دهند.

نورون بهترین ردیاب خودرو، با تکیه بر نوآوری و کارکرد های پیشرفته، به عنوان همراه وفادار شما در جاده های آینده حضور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *