NORON-copy

از کجا بفهمیم خودرو برق دزدی می کند

برق دزدی ماشین یکی از مسائلی است که بسیاری از صاحبان خودرو به آن توجه ویژه ای دارند. عمدتاً برق دزدی به معنای استفاده نادرست از باتری خودرو و وقتی رخ می دهد که خودرو خاموش است. هنگامی که باتری خودرو به سرعت خالی می شود، باید به موضوع برق دزدی توجه کرد. این مسئله عمدتاً از طریق عدم روشن شدن خودرو مشخص می شود و نشان دهنده این است که بخش هایی از خودرو به صورت غیرضروری برق باتری را مصرف می کنند.

زمانی که خودرو روشن نمی شود، به این معناست که عملکرد استارت با مشکل مواجه شده است. بنابراین، لازم است مشکل را بلافاصله حل کرد. در این مقاله، از ردیاب ماشین نورون به منظور آشنایی با دزدی برق خودرو و روش های تشخیص آن استفاده خواهیم کرد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا در صورت مواجهه با برق دزدی، مسئله را به راحتی شناسایی و حل کرده و به سفر خود ادامه دهید.

برق دزدی ماشین نورون یاب بهترین در ایران

برق دزدی خودرو به چه معناست؟

وظیفه اصلی باتری خودرو تأمین انرژی الکتریکی آن است. زمانی که سوئیچ را خاموش می کنید، ماشین نیز خاموش می شود. در این حالت، اتصال باتری به صورت کلی قطع نمی شود و برخی از اجزای خودرو مانند رادیو، ساعت، دزدگیر یا قفل مرکزی همچنان از انرژی باتری بهره می برند. البته، میزان مصرف انرژی توسط این اجزا به گونه ای است که باتری به سرعت خالی نمی شود.

به‌طور کلی، بیشتر خودروها از ۵۰ تا ۸۰ آمپر برق را مصرف می کنند. اگر باتری بیشتر از این میزان انرژی را مصرف کند، به سرعت از دسترس خارج می شود. در این صورت، مشکل اصلی که باعث روشن نشدن خودرو می شود، آغاز می شود.

آیا مایلید درمورد کاهش تصادفات با نورون بهترین ردیاب خودرو بدانید؟

برق دزدی توسط کدام یک از قطعات خودرو بیشتر انجام می شود؟

برق دزدی خودرو ممکن است به دلایل گوناگون رخ دهد. به‌طور کلی، نقص و نامناسبی در عملکرد بسیاری از قطعات در سیستم برق رسانی ماشین ممکن است عامل اصلی این مشکل باشد. بیشترین احتمال برق دزدی ممکن است مرتبط با سیستم پخش خودرو مانند رادیو باشد. علاوه بر این، بخش هایی نظیر سیستم قفل مرکزی، دزدگیر، وایر شمع و کوئل نیز ممکن است بیشترین درصد برق دزدی را تشکیل دهند. در این حالت، عدم رسیدن جرقه کوئل به وایر شمع ها باعث مشکلات عملکرد خودرو می شود.

البته حائز اهمیت است به یاد داشت که مشکلات دیگر ممکن است نیز منجر به تخلیه باتری خودرو شوند که نیاز به بررسی دقیق توسط مکانیک دارد. به عنوان مثال، فاسد شدن باتری، دینام معیوب و مشکلات در سیستم برق کشی ماشین نیز ممکن است باعث تخلیه باتری شوند. به منظور تحلیل دقیق و شناسایی منبع برق دزدی، ابتدا لازم است تمامی اجزای مرتبط با باتری را مورد بررسی دقیق قرار داد تا علت اصلی مشکل شناسایی شود.

از چه روش هایی می توان برق دزدی خودرو را تشخیص داد؟

تشخیص برق دزدی خودرو ممکن است از طریق مراحل و روش های مختلف صورت گیرد. در ادامه، چند روش معمول برای تشخیص برق دزدی در خودرو آورده شده اند:

۱. بررسی مصرف باتری:
– مشاهده میزان مصرف باتری در زمان خاموش بودن خودرو می تواند نشانگر برق دزدی باشد. اگر مصرف باتری بیش از حد معمول باشد، ممکن است به دلیل برق دزدی باشد.

۲. استفاده از آمپرمتر:
– اندازه گیری جریان برق در مدارهای مختلف با استفاده از آمپرمتر می تواند به تشخیص برق دزدی کمک کند. جریان غیرمعمول یا مصرف بالا در زمان خاموش بودن ماشین نشانگر مشکل می باشد.

۳. استفاده از ردیاب های برق:
– ردیاب های برق می توانند تغییرات در جریان برق را نظارت کرده و در صورت حس کردن فعالیت غیرمعمول، هشدار دهند.

۴. بررسی اجزای مختلف خودرو:
– بررسی قسمت های مختلف خودرو مانند سیستم پخش، سیستم قفل مرکزی، دزدگیر و دیگر قطعات برقی می تواند به شناسایی نقاط مشکل زا کمک کند.

۵. استفاده از دستگاه های تشخیص برق دزدی:
– دستگاه های خاص تشخیص برق دزدی خودرو به شما کمک می کنند تا نقاط احتمالی برق دزدی را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید.

۶. استفاده از سیستم های امنیتی پیشرفته:
– استفاده از سیستم های امنیتی مدرن مانند ردیاب های خودرو با قابلیت اتصال به اپلیکیشن های هوشمند می تواند به شما اطلاع رسانی کند و در صورت اتفاقات ناخواسته به شما هشدار دهد.

همیشه توصیه می شود در صورت شک، به یک تکنسین ماهر مراجعه کرده و از تجربیات و تخصص افراد متخصص استفاده نمایید.

برق دزدی با نورون

تشخیص برق دزدی با استفاده از لامپ

در این روش تشخیص برق دزدی با استفاده از لامپ، از دو لامپ با ولتاژ ۲ ولت و جریان ۲ یا ۳ آمپر استفاده می شود، همچنین یک رشته سیم نازک نیز در این سیستم لازم است. این روش به اصطلاح یک مکانیک ساده است که با تغییرات در جریان برق ماشین به عنوان نشانگر برق دزدی عمل می کند.

ابتدا، مراحل اجرای این روش به این صورت است:

۱. خاموش کردن ماشین: قبل از هر چیز، ماشین باید خاموش شود و سوئیچ برق از آن خارج شود.

۲. خاموش کردن تمام لامپ ها و وسایل برقی ماشین: برای دقت بیشتر در تشخیص، تمام لامپ ها و وسایل برقی ماشین باید خاموش شوند و مدارها بسته باشند.

۳. اتصال سیم به لامپ: یک سر سیم به انتهای لامپ متصل می شود و سر دیگر آن به باتری ماشین وصل می شود.

۴. بررسی وضعیت لامپ: اگر لامپ روشن شد، این می تواند به عنوان نشانه ای برای وجود برق دزدی در ماشین تلقی شود.

به طور کلی، این روش از اصول ساده الکتریسیته برای تشخیص تغییرات در جریان برق برای نشان دادن وضعیت برق دزدی در ماشین استفاده می کند. این یک روش کم هزینه و قابل اجرا است، اما نیاز به دقت و توجه دارد تا اشتباهاتی در تشخیص ایجاد نشود.

تشخیص برق دزدی خودرو با تست تخلیه باتری از نظر شدت جریان

برای انجام این روش، در ابتدا تمام مدارهای الکتریکی ماشین باید مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود کدام یک از اجزا هنوز از باتری استفاده می کند. در این روش، ابتدا ماشین باید خاموش شده و سوئیچ از آن خارج شود. درهای ماشین حتما باید بسته باشند. سپس، کابل مشکی که بر روی باتری با علامت منفی (–) مشخص شده است را از آن خارج کنید و سپس میله اتصال یا پراب را به سر منفی باتری وصل کنید.

حالا پراب قرمز را به بخش انتهایی باتری متصل کنید. پراب مشکی را به ورودی و پراب قرمز را به ورودی بالای آمپر وصل کنید. مولتی متر را روشن کرده و کلید سلکتور را روی عدد کم بچرخانید. این فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا جریان برق تشخیص داده شود.

در صورت وجود برق دزدی در ماشین، عدد ۵۰ روی صفحه نمایش داده می شود. در این صورت، علت برق دزدی خودرو احتمالاً مربوط به مشکلات در مدار الکتریکی است. برای شناسایی مداری که مشکل دارد، فیوزها را یکی یکی خارج کرده و سپس در جای خود قرار دهید و به فیوز بعدی بروید. اگر عدد مولتی متر از حد استاندارد ۰.۳ تا ۳ کمتر بود، این مدار مشکل دارد.

اگر در زیر داشبورد راننده و شاگرد، جعبه فیوزی وجود داشته باشد، باید ابتدا سوئیچ در را محکم نگه دارید. سپس مولتی متر را روی شیشه جلو نصب کنید تا با هر بار جدا کردن هر فیوز بتوانید عدد را به راحتی بخوانید. روند قبلی را روی جعبه فیوز هم اجرا کنید. با بررسی مسیر سیم کشی می توانید متوجه شوید کدام یک از اجزایی که به این جعبه فیوز متصل است، مشکل برق دزدی دارد.

تشخیص برق دزدی ماشین با روش تست تخلیه باتری از نظر افت ولتاژ

این روش یکی از روش های متداول در تشخیص علت برق دزدی در خودروها است. اغلب خودروها دارای چندین واحد کامپیوتری هستند. اگر یکی از این واحدها در حال برق دزدی باشد، قطع باتری باعث خاموش شدن آن می شود و برق دزدی نیز قطع می شود. برای انجام این روش، از یک مولتی متر با پراب ظریف استفاده می شود که به راحتی با فیوز مرتبط متصل شود.

در هر مرحله از تست، ابتدا پراب های مولتی متر به قسمت پشت هر فیوز متصل می شوند و نتایج به صفحه نمایش مشاهده می شود. فیوزهای زیر داشبورد و زیر کاپوت هم باید تست شوند. اگر در این بخش از خودرو برق دزدی وجود نداشته باشد، ولتاژ با افت تا صفر باید نشان دهنده عدم برق دزدی باشد. با تغییر عدد، ممکن است برق دزدی در آن مدار اتفاق بیافتد. در این مرحله، با تعویض قطعه یا سیمی که مشکل دارد، مشکل برق دزدی رفع می شود.

چگونه می‌توان برق دزدی ماشین را در منزل تست کرد؟

با استفاده از دو روش زیر، می توان به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته، از سالم بودن سیم‌کشی خودرو و همچنین برق دزدی آن آگاه شد:

۱. تست استارت خودرو:
– اگر خودرو دارای برق دزدی باشد، صبح هنگام تلاش برای راه اندازی با یک حرکت استارت نخواهد زد. برای تست، زمانی که خودرو را خاموش می کنید، یکی از بست های باتری را جدا کنید.
– در صبح بعد از جدا کردن بست باتری، آن را مجدداً وصل کنید. اگر خودرو به‌خوبی روشن شد، این نشان دهنده برق دزدی در سیستم است.

۲. استفاده از لامپ دوازده ولتی:
– یک لامپ دوازده ولتی تهیه کنید.
– یکی از بست های باتری را جدا کنید و یک سر سیم لامپ را به قطب باتری و سر دیگر را به بست باتری که جدا کرده اید وصل کنید.
– اگر لامپ به صورت متناوب روشن شد، جعبه فیوز خودرو را باز کنید و تک تک فیوزها را جدا کنید.
– با کشیدن یکی از فیوزها، اگر لامپ خاموش شد، برق دزدی مربوط به این قسمت از سیستم خودرو است.

این دو روش به صورت ساده و کارآمد به شما امکان می دهند تا وضعیت سیم کشی و احتمال برق دزدی در خودرو را بررسی کنید.

به چه دلیل برق دزدی خودرو رخ می‌دهد؟

برق دزدی به عنوان یکی از مسائل رایج در دامنه خودروها شناخته می شود و در صورت وقوع، می تواند باعث تخلیه مقداری از شارژ باتری در یک بازه زمانی خاص شود. مدت زمان تخلیه باتری نسبت به شدت برق دزدی و ظرفیت باتری بستگی دارد. در صورتی که برق دزدی در حدود میلی آمپر باشد، این مشکل به طور زیادی مشکل ساز نخواهد بود و در این حالت، خودرو باید برای یک روز خاموش بماند تا باتری تخلیه شود.

در جریان کشی های حدود یک آمپر به بالا، باتری در چند ساعت تخلیه می شود و این امر صبح ها ممکن است به یک چالش تبدیل شود. زیرا از شب تا صبح، انرژی موجود در باتری به‌طور قابل توجهی کاهش یافته و دیگر قدرت استارت دهی را ندارد و به عبارت دیگر، با ضعف استارت دهی مواجه می شود.

به‌طور کلی، برق دزدی در خودرو دلایل متنوعی دارد که بیشترین علت آن را می توان در قسمت های مربوط به قفل مرکزی، ضبط ماشین و سیستم دزدگیر یافت. البته برای بررسی دقیق تر، حتماً باید توسط یک تکنسین ماهر به بررسی بخش های مختلف خودرو پرداخته و با شناسایی علت، به سرعت اقدام به رفع آن نمایید.

کلام پایانی

برق دزدی نوورن ردیاب خودرو پشتیبانی نورون کار بهترین جی پی اس خودرو در ایران
پشتیبانی نورون کار بهترین جی پی اس خودرو در سراسر ایران

ما به عنوان تیم نورون، به مفهوم ارتقاء مستمر و پیشرفت تکنولوژی متعهد هستیم. با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت، به عنوان یک همراه قابل اعتماد در مسیر سفر شما ایستاده ایم. نورون بهترین ردیاب خودرو با ارتقاء روش های ردیابی و امکانات اضافی، همواره در تلاش است تا تجربه کاربری شما را به یک سطح جدید ارتقا دهد.

همچنین، افتخار داریم که به عنوان ارائه دهنده بهترین ردیاب خودرو در بازار، توانسته ایم اعتماد مشتریان خود را جلب کنیم. از تمامی مشتریانی که به نورون اعتماد کرده اند، سپاسگزاریم و به جامعه کاربری ما پیوسته و بهبودهای مستمر را در اختیار ما قرار دهند.

نورون بهترین ردیاب خودرو، با تکیه بر نوآوری و کارکرد های پیشرفته، به عنوان همراه وفادار شما در جاده های آینده حضور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *